Wysyłka i zwroty
- Przedsiębiorca może odstąpić od umowy z przyczyn leżących
po jego stronie, jednak może zostać obciążony karą umowną
do 30% wartości brutto zamówienia oraz kosztami transportu
zwracanego zamówienia. - Odstąpienie od umowy nie przysługuje w przypadku towarów
nie prefabrykowanych, produkowanych według specyfikacji
przedsiębiorcy lub zaspokajających jego zindywidualizowane
potrzeby, a także w innych przypadkach wymienionych w
regulaminie.
- Przedsiębiorcy przysługuje prawo zwrotu towarów w ciągu 3
dni od dostawy, z wyłączeniem towarów opisanych powyżej. - Zwrotom nie podlegają towary używane, uszkodzone,
zmontowane i następnie rozmontowane, bez oryginalnego
opakowania i dokumentacji, ani zamówione na życzenie
przedsiębiorcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
uszkodzenie lub opóźnienie przesyłki po jej przekazaniu
przewoźnikowi. - Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niewykonania bądź
nienależytego wykonania umowy ograniczona jest wyłącznie
do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy.
Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści w stosunku
do Przedsiębiorcy.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym bez podania przyczyn. - Sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy w ciągu 14
dni od jej zawarcia bez podania przyczyny.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w momencie odbioru i zgłoszenia ewentualnych szkód przewoźnikowi.
Należy spisać protokół, który zawiera następujące informacje:
a. Datę i godzinę sporządzenia
b. Dane firmowe
c. Datę i godzinę doręczenia
d. Opis szkody i stanu przesyłki
e. Informacje o opakowaniu przesyłki
O czym warto pamiętać:
– Zgłoszenie uwag dotyczących przesyłki może dokonać wyłącznie
Odbiorca.
– Kurier lub firma spedycyjna mają obowiązek, na życzenie klienta,
poczekać do momentu rozpakowania towaru i przeprowadzenia
wstępnych oględzin zamówienia.
– Sporządzając protokół, nie można zapominać o żadnych szczegółach;
gotowy protokół powinien być dołączony w odpowiedniej sekcji na uwagi
do listu przewozowego.
– W przypadku braku wzoru protokołu szkody, można go spisać odręcznie,
jednak wymaga on podpisów zarówno Odbiorcy, jak i Kuriera.
– Kurier lub firma spedycyjna nie mają prawa odmówić spisania protokołu
szkody, jeżeli zewnętrzny wygląd przesyłki sugeruje uszkodzenie
zawartości.
– Odbiorca ma prawo odmówić przyjęcia uszkodzonego towaru.
Wadę zauważono po odbiorze przesyłki?
Niezwłocznie skontaktuj się z firmą spedycyjną lub kurierem, poinformuj
o zaistniałej sytuacji i poproś o powrót do miejsca doręczenia w celu
spisania protokołu.