Wysyłka i zwroty

Wysyłka i zwroty

  • Przedsiębiorca może odstąpić od umowy z przyczyn leżących
    po jego stronie, jednak może zostać obciążony karą umowną
    do 30% wartości brutto zamówienia oraz kosztami transportu
    zwracanego zamówienia.
  • Odstąpienie od umowy nie przysługuje w przypadku towarów
    nie prefabrykowanych, produkowanych według specyfikacji
    przedsiębiorcy lub zaspokajających jego zindywidualizowane
    potrzeby, a także w innych przypadkach wymienionych w
    regulaminie.
  • Przedsiębiorcy przysługuje prawo zwrotu towarów w ciągu 3
    dni od  dostawy, z wyłączeniem towarów opisanych powyżej.
  • Zwrotom nie podlegają towary używane, uszkodzone,
    zmontowane i  następnie rozmontowane, bez oryginalnego
    opakowania i  dokumentacji, ani zamówione na życzenie
    przedsiębiorcy.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
    uszkodzenie lub  opóźnienie przesyłki po jej przekazaniu
    przewoźnikowi.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niewykonania bądź 
    nienależytego wykonania umowy ograniczona jest wyłącznie
    do  wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy.
    Sprzedawca nie  odpowiada za utracone korzyści w stosunku
    do Przedsiębiorcy.
  • Sprzedawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
    natychmiastowym  bez  podania przyczyn.
  • Sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy w ciągu 14
    dni od jej  zawarcia bez podania przyczyny.

Przedsiębiorca jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w momencie  odbioru i zgłoszenia ewentualnych szkód przewoźnikowi.

Należy spisać protokół, który zawiera następujące informacje:
a. Datę i godzinę sporządzenia
b. Dane firmowe 
c. Datę i godzinę doręczenia 
d. Opis szkody i stanu przesyłki 
e. Informacje o opakowaniu przesyłki

O czym warto pamiętać:
– Zgłoszenie uwag dotyczących przesyłki może dokonać wyłącznie 
Odbiorca.
– Kurier lub firma spedycyjna mają obowiązek, na życzenie klienta, 
poczekać do momentu rozpakowania towaru i przeprowadzenia 
wstępnych oględzin zamówienia.
– Sporządzając protokół, nie można zapominać o żadnych  szczegółach;
gotowy protokół powinien być dołączony w  odpowiedniej sekcji na uwagi
do listu przewozowego.
– W przypadku braku wzoru protokołu szkody, można go spisać  odręcznie,
jednak wymaga on podpisów zarówno Odbiorcy, jak i  Kuriera.
– Kurier lub firma spedycyjna nie mają prawa odmówić spisania  protokołu
szkody, jeżeli zewnętrzny wygląd przesyłki sugeruje  uszkodzenie
zawartości.
– Odbiorca ma prawo odmówić przyjęcia uszkodzonego towaru.
 
Wadę zauważono po odbiorze przesyłki?
Niezwłocznie skontaktuj się z firmą spedycyjną lub kurierem,  poinformuj
o zaistniałej sytuacji i poproś o powrót do miejsca  doręczenia w celu
spisania protokołu.

 

Koszyk zakupów